1.D
Telia Sonera
Kundbehov: Kunna erbjuda dig den tjänst du behöver.
Kundgrupp: Både unga som gamla.
Produktidé: pålitliga, innovativa och användarvänliga tjänster som ger valuta för pengarna.
2.E
H&M
Kundbehov: Det skall finnas kläder för alla åldrar.
Kundgrupp: I alla möjliga åldrar, små barn till vuxna människor.
Produktidé: Att ge dig det trendiga modet till ett bra pris.
3.A
Skandiabanken
Kundbehov: Att kunna låna, spara och placera dina pengar.
Kundgrupp: 20+ och äldre
Produktidé: har som mål att vara den ledande internetbanken med de mest moderna och prisvärda produkterna.
4.C
El-giganten
Kundbehov: Kunna köpa den hemelektronik du behöver.
Kundgrupp: Äldre människor, dvs de som har flyttat hemifrån.
Produktidé: Att vara de mest effektiva inom hemelektronik
5.G
Friskis & Svettis
Kundbehov: Det ska vara roligt att träna, annars lägger man lätt av.
Kundgrupp: Alla människor som vill röra på sig.
Produktidé: Att göra sin träning till en rolig upplevelse.
6.B
Ericsson
Kundbehov: Ericssons mobiltelefoner erbjuder dig allt från bilder till att kunna surfa på internet. Kundgrupp: I princip alla som vill ha en modern mobil.
Produktidé: De vill att du skall känna dig tillfredställd med din mobil.
7.F
McDonald´s
Kundbehov: Om du är hungrig skall det gå snabbt. Även mat för alla.
Kundgrupp: De som gillar snabbmat!
Produktidé: För dig som inte har tid till att alltid laga mat, kan vi erbjuda dig mat till ett lågt pris.
8.H
Electrolux
Kundbehov: Trendiga hushållsmaskiner som gör hemmet roligare.
Kundgrupp: 20+ alla som flyttat hemifrån
Produktidé: Trendiga hushållsmaskiner till ett rimligt pris.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar